Superbrands 2022


Superbrands 2022

Prírodné vitamíny Jamieson už celé storočie pomáhajú ľuďom na celom svete smerovať ku zdraviu. Vďaka záväzku spoločnosti Jamieson klásť dôraz predovšetkým na kvalitu a inovácie, stali sa za tento čas základom zdravej životosprávy obyvateľov v takmer 50 krajinách. A preto už siedme ocenenie ich kvality titulom SUPERBRANDS napĺňa pracovníkov firmy profesionálnou hrdosťou. Veríme, že nastávajúce roky prinesú ďalšie osobité uznanie spoločného úsilia výrobcu i distribútora vitamínov Jamieson – pomôcť každému z nás dožiť sa vysokého veku. Toto predsavzatie považujeme za svoj najdôležitejší cieľ do budúcnosti. 

RNDr. Pavel Rác, riaditeľ firmy INTERPHARM Slovakia, a.s.

HISTÓRIA

Spoločnosť Jamieson Laboratories je popredným kanadským výrobcom a distribútorom prírodných vitamínov a výživových doplnkov s dlhoročnou tradíciou. Zakladateľ  firmy Claire Edwin Jamieson zriadil spoločnosť C.E. Jamieson & Company Limited v roku 1922 a krátko na to zahájil výrobu v meste Windsor (Ontario, Kanada). Vízia, ktorá sa začala pred sto rokmi vytvorením malej rodinnej značky, vyústila počas svojho vývoja celosvetovo v brand číslo jeden.

Počas 100 rokov budovania značky sa spoločnosť Jamieson stala svetovým lídrom v priemyselnej sfére výroby prírodných doplnkov výživy. Neustále rozširuje výrobu prírodných vitamínov, minerálov, koncentrovaných výživových doplnkov a bylinných prípravkov tak, aby spĺňali najnáročnejšie štandardy kvality. Ich úspešný štart do života postavila na nekompromisne kontrolovanej produkcii najlepších prírodných surovín z ekologických fariem na celom svete, vrátane kanadských pupalkových polí v Saskatchewane, novozélandských pasienkov, austrálskych fariem produkujúcich morské riasy, juhoamerických dažďových pralesov a antarktických morí. 

INOVÁCIE

Superbrands 2022Spoločnosť Jamieson je jedným z mála celosvetových výrobcov prírodných vitamínov s vlastným výskumom. V porovnaní s väčšinou konkurenčných výrobcov, ktorí sa spoliehajú na externých pracovníkov výskumu a vývoja, produkty Jamieson sú jedinečne navrhnuté, vyrobené a kontrolované internými výskumnými pracovníkmi vo farmaceutických laboratóriách spoločnosti. Vďaka nim uzrel svetlo sveta aj vitamín Vitamin C Complex Premium. Pri jeho vývoji využili jedinečný príklad synergie vitamínu C a bioflavonoidov – kvercetínu, rutínu, hesperidínu, resveratrolu a piperínu s cieľom podporiť imunitný systém v boji proti infekciám. Vitamín C v tomto unikátnom prémiovom produkte priaznivo ovplyvňuje  biologickú účinnosť bioflavonoidov, spomaľuje ich rozpad – oxidáciu v organizme, čím prispieva k predĺženiu ich antioxidačného a protizápalového pôsobenia.  Bioflavonoidy recipročne zlepšujú vstrebávanie a zvyšujú mieru využiteľnosti vitamínu C. Vitamin C Complex Premium je pripravený je z ovocných koncentrátov a rastlinných výťažkov (čučoriedky, hroznové jadierka, papája, indický egreš, brusnice, acerola, mango, baza čierna, Aloe vera). Výskumníci potvrdili jeho protivírusový účinok, ktorý spočíva v blokovaní replikácie RNA vírusu tak, že najdôležitejší z bioflavonoidov, kvercetín, potláča proteíny tepelného šoku (Heat shock protein), ktoré RNA chránia počas prepisu. Výskum spoločnosti Jamieson obohatil portfólio vitamínov aj o osobitý prípravok Kvercetín s vitamínom C, ktorý je pre svoje antioxidačné, protizápalové a imonopretektívne účinky rovnako mimoriadne zaujímavý, najmä v súvislosti s ochorením Covid-19. Vedci dospeli k unikátnemu záveru, že kvercetín má inhibičný účinok na vírus SARS-CoV-2 – destabilizuje proteázu 3CLpro zodpovednú  za replikáciu (rozmnoženie) vírusu. Môže tak významne znížiť potrebu hospitalizácie pacientov s koronavírusovým ochorením i jej dĺžku.

HODNOTA ZNAČKY

Jamieson je hrdý na to, že môže spotrebiteľom ponúknuť množstvo prírodných zdravotných produktov pre celú rodinu: vitamíny a minerály; výživové doplnky vrátane omega-3; produkty na zdravé trávenie a prírodné prostriedky na spanie; prenatálne vitamíny a vitamíny na podporu zdravého vývoja detí; bylinné extrakty a botanické roztoky; prírodné kozmetické výrobky a produkty starostlivosti o pleť.

Firemný špičkový záväzok kvality, prostredníctvom unikátneho programu 360 Pure, zaručuje, že pod značkou Jamieson sa k spotrebiteľom dostávajú len tie najbezpečnejšie, najúčinnejšie a najkvalitnejšie produkty. Všetky použité suroviny sú zakúpené prostredníctvom auditovaných a kvalifikovaných predajcov, ako aj podrobené skríningu na prítomnosť nečistôt, ako sú ťažké kovy, pesticídy, rozpúšťadlá a mikrobiologické kontaminanty a počas celej ich životnosti sú sprevádzané potrebnou dokumentáciou. Každý aspekt dodávateľského reťazca je kontrolovaný, aby sa zabezpečila kvalita výrobného procesu od začiatku až do konca výroby.

Vysoká účinnosť a garantovaná absolútna klinická čistota každého produktu je zabezpečená prepracovaným systémom výberu tých najkvalitnejších surovín zo svetovo najčistejších zdrojov. Používané suroviny sa testujú, sledujú, kontrolujú a monitorujú pod najprísnejším dohľadom. Od vstupu do výrobných priestorov až po distribúciu hotových výrobkov ich sprevádza potrebná dokumentácia.

Výrobné procesytesty kontroly kvality spoločnosti Jamieson zaručujú maximálnu účinnosť, čistotu biologickú dostupnosť účinných látok, čím garantujú, že spotrebitelia získajú vysokokvalitné produkty. Uchovanie pôvodných koncentrácií účinných látok a ochranu pred znečistením produktov zabezpečuje používanie bezalkoholových a neriedených extrakcií a lisovanie tabliet za sucha. Unikátna je i galenická forma mnohých z nich, napríklad B-komplexu, vitamínov B12 a C, železa, a tiež draslíka s postupným uvoľňovaním — vďaka postupnému uvoľňovaniu účinnej látky po dobu 8 až 12 hodín, a tým aj ich predĺženému účinku, nezaťažujú napríklad natoľko tráviaci trakt, zlepšuje sa ich vstrebateľnosť a tým i biologická účinnosť.

ÚSPECHY

Vďaka systematickému a inovatívnemu prístupu pri vlastnom vývoji produktov patrí značke Jamieson aj niekoľko svetových úspechov. Spoločnosť vyvinula produkty na zníženie hladiny cholesterolu, komplexný produktový rad stabilných probiotík, rezistentných voči pôsobeniu žalúdočných kyselín a tiež doplnky výživy, ktoré sú zdrojom železa a horčíka na báze dyglycinátu s vysokou vstrebateľnosťou šetrných k žalúdku. Úspechom vlastného firemného výskumu a vývoja je rovnako získanie certifikátov TRU-ID® a Quali-DTM, ktoré dosvedčujú mimoriadne akostné kritériá doplnkov výživy Jamieson. Certifikačný program TRU-ID® je kanadský nezávislý DNA certifikačný program vytvorený na Univerzite v Guelphe. Využíva najnovšie poznatky DNA technológií na potvrdenie skutočnej totožnosti botanických a probiotických druhov uvedených na obale. Pomocou novej technológie, ktorú TRU-ID® využíva, sa zaručí kvalita a čistota výživových doplnkov s rastlinným a probiotickým obsahom. Spotrebitelia si môžu byť istí, že všetky zložky bylinných aj probiotických výživových doplnkov Jamieson sú vysoko kvalitné, a čo je dôležitejšie, autentické.

UDRŽATEĽNOSŤ A CSR (SPOLOČENSKY ZODPOVEDNÉ PODNIKANIE)

Spoločnosť Jamieson oslavuje 100. výročie značky Jamieson s dlhodobými plánmi na vytvorenie trvalo udržateľnej budúcnosti. Aj keď v tomto roku slávi firma práve tento úspech, uvedomuje si zároveň, že je jej zodpovednosťou voči budúcim generáciám vytvoriť udržateľnú cestu výroby vitamínov minimálne na ďalších 100 rokov. Preto sa zaviazala k zníženiu emisií o 50 % do roku 2030 a k zavedeniu formálneho akčného plánu na dosiahnutie ich 100% zníženia do roku 2050. Tieto ciele sú v súlade s cieľmi Parížskej dohody Organizácie spojených národov, a keďže do 100. roku vitamínov Jamieson vstupuje spoločnosť s vynikajúcim kreditom, bude sa venovať projektom, ktoré kvalitu značky Jamieson ešte viac vyzdvihnú.

Spoločnosť vydala dokument o environmentálnom, spoločenskom a sociálnom riadení (ESG), v ktorom vyzdvihuje významné úspechy v úsilí o rozmanitosť a začlenenie, ako aj nedávne vylepšenia systému správy a riadenia. Identifikuje tiež nové projekty trvalej udržateľnosti, ktoré v súčasnosti už prebiehajú a ktorých ukončenie je plánované do roku 2030, vrátane:

• zvýšenia recyklovaného obsahu vo všetkých značkových obaloch o 50 %

• zníženia používania baliacich kartónov o 50 %

• redukcie obsahu vlnitej lepenky v baliacom procese v rámci distribúcie o 20 %

• obmedzenia množstva odpadu na skládkach o 75 %

Nebude to jednoduchý, priamočiary proces, ale keďže sa firma snaží rozšíriť svoje vedúce postavenie nad rámec dosiahnutej storočnice, je presvedčená, že ide o správnu vec. Upriamuje preto pozornosť na zrealizovanie tejto náročnej pozitívnej zmeny, ktorú si pri vstupe do ďalšieho storočia aktivít vo sfére zlepšovania svetového zdravia ustanovila.

   
Vrátiť sa na začiatok