Starostlivost o otca
Starostlivost o otca2 Otcovia, vezmite si dobre mienené rady detí k srdcu, budete si tak môcť vychutnávať radostné rodinné chvíle v zdraví čo najdlhšie!
« späť

Starajte sa o svojho otca

09.06.2015

Tlačiť

Srdcové choroby, rakovina prostaty a stres sú tri najčastejšie zdravotné hrozby, ktorým čelia muži v dnešnej dobe. Pomôžte svojim otcom prehodnotiť ich životný štýl a znížiť tak pravdepodobnosť vzniku „mužských” ochorení. Nasledujúce tipy na zmenu výživy ich udržia v top forme!

Otcovia, vezmite si dobre mienené rady detí k srdcu, budete si tak môcť vychutnávať radostné rodinné chvíle v zdraví čo najdlhšie!

Mat srdcovým chorobám

Skutočnosť: Podľa kardiológov u mužov mladšej vekovej kategórie je omnoho vyššie riziko vzniku ochorení srdca a mozgovej mŕtvice ako u žien.

3 najlepšie výživové rady:

1. Plánujte dopredu, čo zjete. Ovocie a zelenina by mali tvoriť najmenej polovicu každej porcie jedla. Sú plné vlákniny, vitamínov, minerálov a antioxidantov, ktoré vedia zasadiť mocný úder proti ochoreniam srdca.

2. Jedzte tučné ryby – ako sú losos, pstruh a sardinky – najmenej dva razy do týždňa. Poskytujú organizmu špeciálne omega-3 nenasýtené mastné kyseliny, a to DHA (kyselinu dokozahexaenovú) a EPA (kyselinu eikozapentaenovú), ktoré majú dobrý vplyv na zdravie srdca. Ak nemáte radi ryby, zvážte užívanie výživových doplnkov s obsahom Omega-3.

3. Držte sa porcií rozumnej veľkosti. Samozrejme, že šťavnatý hamburger alebo steak sú veľmi chutné, ale neprežeňte to s ich veľkosťou, urobte si porciu vo veľkosti hracích kariet. Spolu so zeleninou a ovocím zaraďte do svojho jedálneho lístka aj celozrnné výrobky a nízkotučné mlieko.

Nie rakovine prostaty

Skutočnosť: Rakovina prostaty je najčastejšie diagnostikované onkologické ochorenie u mužov. Riziko jej vzniku znásobuje vek nad 60 rokov a výskyt tohto druhu rakoviny v rodinnej anamnéze.

3 najlepšie výživové rady:

1. Jedzte potraviny bohaté na lykopén. Čo najčastejšie si dožičte paradajky, paradajkovú šťavu i omáčku – lykopén sa totiž účinnejšie vstrebáva z varených paradajok ako z čerstvých, a to vďaka ich tepelnej úprave za prítomnosti tukov. Lykopén sa vyskytuje tiež v šípkach, červenom – vodnom melóne či v červených a ružových grepoch.

2. Zaraďte do jedálneho lístka potraviny s vysokým obsahom selénu a vitamínu E. Vynikajúcim zdrojom selénu sú para orechy, ryby/morské plody, mäso, vajcia a celozrnné výrobky. Na vitamín E sú bohaté mandle, slnečnicové semienka a tmavá zelená listová zelenina.

3. Neprekročte odporúčaný denný príjem vápnika. Denne potrebujete prijať 1000 mg vápnika, čo je množstvo, ktoré vám dodajú 3 šálky mlieka alebo obohatený sójový nápoj. Spotreba viac ako 1500 mg vápnika za deň, môže zvýšiť riziko vzniku rakoviny prostaty.

Proti stresu

Skutočnosť: Chronický stres môže viesť k vysokej hladine cholesterolu a vysokému krvnému tlaku.

3 najlepšie výživové rady:

1. Neprejedajte sa. Nájdite zdravý spôsob, ako mať stres pod kontrolou. Skúste si zacvičiť, oddýchnuť si na dovolenke, stretávajte sa s priateľmi alebo pravidelne absolvujte relaxačnú masáž.

2. Poznajte svoju hranicu pri pití alkoholu a snažte sa ju neprekročiť!

3. Doprajte si dostatok spánku. Dbajte, aby ste každú noc dosiahli 7- až 9- hodinový spánok. Jeho dostačujúca miera vám zabezpečí energiu na športové aktivity. Pravidelný pohyb navyše podporí lepšie stravovacie návyky.