banner jamieson odborne clanky protizapalova vyziva pre vase srdce
ilustracne jamieson odborne clanky protizapalova vyziva pre vase srdce Vedeli ste, že dlhodobý zápal je spojený s ochorením srdca?
« späť

Protizápalová výživa pre Vaše srdce

14.03.2011

Tlačiť

Vedeli ste, že dlhodobý zápal je spojený s ochorením srdca? Väčšina z nás pozná krátkodobé zápaly, ako je bolesť alebo začervenanie z malých zranení. Mnoho aspektov nášho životného štýlu- fajčenie, nadváha a diéty s vysokým obsahom tuku a cukru- všetky spôsobujú proces chronického zápalu v srdci a cievach, ktoré časom neustúpia.

Strava proti zápalu môže bojovať proti zápalovým procesom. Postupujte podľa nasledujúcich piatich jednoduchých krokov, ktoré pomôžu udržať Vaše srdce zdravé po celý život.

1. Zahrňte častejšiu konzumáciu rýb do jedálneho lístka

    Ryby, ktoré žijú v studených vodách ako losos, makrela, tuniak a sleď sú bohaté na omega-3 esenciálne mastné kyseliny. Tieto zdravé tuky pomáhajú tlmiť zápal, znižujú hladinu triglyceridov (zlé tuky v krvi), regulujú srdcový tep a znižujú krvný tlak. Ak nedostávate odporúčané dve porcie za týždeň, uvažujte nad doplnkom výživy. Jamieson Omega-3 Health Heart obsahuje špeciálnu zmes dvoch zložiek, ktoré boli klinicky preukázané na podporu zdravého srdca- zmes rybieho oleja a extrakt z olív.

    2. Pitie zeleného čaju namiesto kávy

      Zelený čaj obsahuje antioxidanty pre zdravé srdce, známy ako epigallocatechin-galate (EGCG). Antioxidanty ako EGCG bránia poškodeniu buniek pred voľnými radikálmi, ktoré sú spojené s mnohými zápalovými ochoreniami, vrátane ochorenia srdca.

      Vyskúšajte výživový doplnok Jamieson Slim Down Apple Cider Vinegar s  extraktom  zeleného  čaju, ktorý  zrýchľuje  metabolizmus  a s alkalizujúcim  Apple Cider, ktorý pomáha podporiť redukciu  hmotnosti. 

      3. Zvýšte príjem ovocia a zeleniny

        Tu je ďalší dobrý dôvod, zjesť 7 až 10 porcií denne. Rôzne prírodné látky v rastlinnej potrave- vrátane pigmentov, ktoré dodávajú sýto červenú, oranžovú, žltú a zelenú farbu ovociu a zelenine- majú silné antioxidačné vlastnosti, ktoré chránia srdce znižovaním voľných radikálov, ktoré sú vyvolané zápalom.

        A čo viac, ovocie a zelenina sú bohatým zdrojom vlákniny. Nielen, že bolo dokázané, že vláknina znižuje zápaly v tele, ale rozpustná vláknina (nájdená v citrusových plodoch, bobulách a jablkách) je prospešná pre zníženie hladiny cholesterolu a cukru v krvi.

        Pre ďalšie výhody srdcu prospešných antioxidantov, skúste Jamieson NTOX, Beta caroten, a Selén.

        Vymeňte cukor a bielu múku za celozrnné výrobky

        Spracované a rafinované obilniny (výrobky z bielej múky) a strava obohatená o cukor podporujú zápal. Bohužiaľ, väčšina z týchto bielych múkových “vinníkov“ sú výrobky, ktoré veľa ľudí používa doma ako je napríklad biele pečivo, ryža, cestoviny, cereálie a sušienky.

        Nahraďte tieto výrobky celozrnnými, ako sú celozrnné cestoviny, nelúpaná ryža a celozrnné pečivo, ktoré majú väčšie ochranné účinky na srdce a ďalšie výhody vyplývajúce z vlákniny.  

        4.Pridajte „zdravé“ tuky do svojho jedálneho lístka

          Potraviny ako mandle, vlašské orechy, avokádo, extra panenský olivový olej, repkový olej a ľanové semienka sú bohaté na zdravé tuky, ktoré potláčajú proces zápalu.

          Mandle, vlašské orechy a avokádo majú ešte navyše tú výhodu, že sú bohaté na inú látku, ktorá je prospešná pre srdce- vitamín E. Je to prírodný antioxidant, podporuje zdravé srdce, znižuje zápal a zabraňuje oxidácii LDL cholesterolu.  

          Zvážte doplnenie stravy doplnkom výživy Jamieson vitamín E komplex 400IU. Obsahuje prírodný zdroj vitamínu E než syntetickú formu, ktorá je biologicky dostupnejšia. Pre zvýšenie ochrany sa pridávajú tocopheroly.

          Pamätajte si, že existujú aj iné zmeny životného štýlu, ktoré hrajú kľúčovú úlohu pri podpore zdravého srdca- musíte sa viac hýbať, vyhnite sa fajčeniu, zvládajte stres, dosiahnite a udržiavajte si telesnú váhu. Všetky tieto kroky pomôžu ochrániť Vaše srdce po celý život.