banner jamieson odborne clanky potraviny pre ziarivu plet
banner jamieson odborne clanky potraviny pre ziarivu plet2 Strava, ktorú konzumujeme, nás môže ovplyvniť nielen po psychickej či fyzickej stránke, ale vo významnej miere vplýva aj na pokožku.
« späť

Potraviny na žiarivú pleť

17.08.2017

Tlačiť

Bežné kozmetické procedúry majú síce upokojujúci účinok na pokožku, avšak niekedy ich výsledkom nie je žiarivá pleť, po ktorej túžite. Vzhľad pokožky totiž súvisí so zdravím. Taktiež strava, ktorú konzumujeme, nás môže ovplyvniť nielen po psychickej či fyzickej stránke, ale vo významnej miere vplýva aj na pokožku. Preto je dôležité, aby sa súčasťou vášho jedálnička stali potraviny bohaté na živiny, ktoré ju skrášlia. Okrem bežnej starostlivosti o pleť, ktorá zahŕňa ochranu pred dlhodobým pôsobením slnečných lúčov, používanie hydratačných prípravkov a konzumáciu 8 – 10 pohárov vody denne, skúste do vašej stravy častejšie zaradiť týchto 5 potravín pre zdravšiu, žiarivejšiu a mladšie vyzerajúcu pokožku.

Čokoláda

Dôvod: Áno, prečítali ste to správne. Avšak nie akákoľvek čokoláda, ale horká čokoláda. Horká čokoláda obsahuje flavonoidy – antioxidanty, ktoré prispievajú k zdravšej pokožke a dokážu vylepšiť jej vzhľad tým, že ju chránia pred poškodením v dôsledku UV žiarenia a pred škodlivými účinkami voľných radikálov, ktoré priamo súvisia so starnutím pokožky.¹ Čokoláda zároveň preukázateľne pomáha zmierniť stres a zlepšiť náladu pre rozžiarenie unavenej pleti a taktiež redukovať rozklad kolagénu. Takže môžete povedať: „Zbohom, vrásky!“

Tip: Neodporúčame vám však skonzumovať veľkú čokoládovú tyčinku či vypiť extra veľkú horúcu čokoládu. Štúdie preukázali, že už cca. 57 – 85 g horkej čokolády vám prinesie skrášľujúci účinok, po ktorom túžite.

Kurkuma

Dôvod: V súčasnosti je kurkuma veľmi obľúbená a existuje na to dobrý dôvod! Hoci kurkuma sama o sebe nie je jedlo, ale korenie, určite by mala figurovať na vašom zozname. Mnohé kožné ochorenia, ako napr. akné, ekzémy či opuchy, môžu byť spôsobené zápalovými stavmi v tele, ktoré sa prejavujú na pokožke. Kurkuma je známa svojimi protizápalovými vlastnosťami. Kurkuma nielen skvele vylepší chuť jedla, má tiež výborné protizápalové účinky na pokožku. Zároveň ju môžete pridať do domácej masky na tvár či užívať ako výživový doplnok, ak chcete získať aj ďalšie výhody.

Tip: K horúcim trendom roka 2017 v oblasti výživy patrí „zlaté mlieko“, ktoré sa pripravuje z kurkumy. Recept na prípravu tohto lahodného nápoja nájdete tu.

Avokádo

Dôvod: Avokádo je známe vďaka pozitívnym účinkom na srdce a mozog a zároveň prospieva aj pleti! Má bohatý obsah mono- a polynenasýtených tukov, ktoré dodávajú pokožke svieži a žiarivý vzhľad tým, že ju spevňujú a hydratujú. Avokádo obsahuje tiež veľké množstvo vitamínu E a karotenoidov – antioxidanty, ktoré chránia pokožku pred škodlivými účinkami voľných radikálov spôsobujúcimi jej starnutie. Z výsledkov štúdií² tiež vyplynulo, že karotenoidy pozitívne vplývajú na hrúbku a tón pleti, čím redukujú sklon k tvorbe vrások.

Tip: Avokádo môžete pridať do akéhokoľvek jedla, takže neexistuje dôvod, prečo by vaša strava nemala obsahovať dostatok tejto pochúťky. Potrebujete inšpiráciu? Ozdobte sendviče či šalát plátkami avokáda alebo pridajte ½ avokáda do smoothie. Vynikajúce sú tiež grilované plátky avokáda s čerstvou citrónovou šťavou a morskou soľou. Ak ste odvážni, môžete vyskúšať avokádovú masku na tvár.

Grapefruit

Dôvod: Vďaka grapefruitu získate viac, ako len osviežujúce raňajky! Grapefruit obsahuje viac ako 100 % odporúčanej dennej dávky vitamínu C, ktorý pomáha v prípade poškodenia pokožky pôsobením slnka alebo iných znečisťujúcich látok. Množstvo kolagénu, ktorý udržiava pokožku pevnú, s pribúdajúcim vekom klesá. Vitamín C dokáže stimulovať tvorbu kolagénu, ktorý prispieva k zmierneniu vrások a obmedzeniu ich tvorby.

Tip: Vitamín C je veľmi citlivý na teplo, v dôsledku čoho dochádza pri varení k jeho strate. Potraviny s obsahom vitamínu C je najvhodnejšie konzumovať čerstvé, čím získate maximum výhod, ktoré vitamín C ponúka. Ak si chcete doplniť kolagén, vyskúšajte výživový doplnok s obsahom kolagénu, ako napr. Jamieson Collagen Anti-Wrinkle, ktorý vám účinne pomôže v boji proti starnutiu.

Paradajky

Dôvod: Paradajky sa výborne hodia nielen do šalátov a na pizzu, dokážu tiež zlepšiť stav vašej pokožky. Obsahujú lykopén – karotenoid, ktorý im dodáva jasnú červenú farbu – ten sa premieňa na vitamín A. Vitamín A (označovaný aj ako „retinol“) redukuje príznaky starnutia tým, že podporuje tvorbu kolagénu. Lykopén preukázateľne zmierňuje dôsledky poškodenia spôsobeného slnečným žiarením, podporuje regeneráciu buniek a redukuje začervenanie pokožky. Tento antioxidant má tiež pozitívny vplyv na mastnú pokožku, keďže zmierňuje zápal, ktorý vedie k nadmernej tvorbe mazu a vyrážkam.

Tip: V tomto prípade – na rozdiel od vitamínu C – je úprava jedla varením vhodná. Varením paradajok po dobu 30 min. zvýšite absorpciu lykopénu o 25 %!

 

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16702322

[2] http://www.uniklinik-duesseldorf.de/fileadmin/Datenpool/einrichtungen/institut_fuer_biochemie_und_molekularbiologie_i_id63/dateien/2012_Homepage-skin-10-11-15.pdf