banner jamieson odborne clanky omega 3 esencialne mastne kyseliny pre zdrave srdce
ilustracne banner jamieson odborne clanky omega 3 esencialne mastne kyseliny pre zdrave srdce Liečivá sila prírodných látok pomáha predchádzať a ľahšie zvládať rôzne druhy chorôb.
« späť

Omega-3 esenciálne mastné kyseliny pre zdravé srdce

28.04.2011

Tlačiť

Liečivá sila prírodných látok pomáha predchádzať a ľahšie zvládať rôzne druhy chorôb. Omega-3 esenciálne mastné kyseliny poskytujú potrebnú výživu pre srdce. Nájdete ju v ľanových semienkach, vlašských orechoch, sójových bôboch a rybách studených vôd ako losos, makrela, sardinky.

Najvýraznejšie liečebné prínosy Omega-3 prináležia 2 zložkám EPA (kyselina eikozapentaénová) a DHA (kyselina dekozahexaénová), ktoré sú koncentrované v rybom oleji. Okrem podpory mozgu, očí a imunitného systému, EPA a DHA sú spojené s výskumom na zníženie rizika kardiovaskulárnych ochorení.

Na základe štúdie sa predpokladalo, že margarín by mohol byť základom Omega výživy. Hypotéza zlyhala kvôli niekoľkým príčinám. Množstvo a kvalita sú životne dôležité pre dosiahnutie zdravia a na to je potrebná Omega-3. Margarín sám o sebe nie je zdrojom Omega-3. Niektoré produkty sú obohatené o Omega-3 rybí olej ale tie sú ďalej spracovávané neprirodzeným spôsobom, obsahujú umelé farbivá a chemické konzervačné látky.  

Nie je možné, aby bol margarín poskytovaný v terapeutických dávkach. Účastníci tejto štúdie konzumovali iba polovicu odporúčanej dennej dávky a množstvo prekročilo hranicu pre optimálne zdravie.

Margarín obsahuje aj niektoré nasýtené tuky. Účastníci štúdie boli vyzvaní k požitiu margarínu 3-4 krát denne spolu s pečivom. Priamo sa im zvýšila hladina tuku v krvi.

Vedci z Kalifornskej univerzity, oddelenie pre výživu, sa zamerali na základné mechanizmy kardio-ochranného účinku Omega-3. Z dostupných údajov vyplýva, že tieto zdravé tuky znižujú zápal, regulujú hladinu lipidov v krvi a znižujú hladinu triglyceridov. Hrajú dôležitú úlohu v prevencii arteriálneho blokovania. Omega-3 mastné kyseliny podporujú plynulý tok krvi cez cievy a podporujú pravidelný srdcový rytmus.

Na základe existujúcich štúdií, Americká asociácia kardiológov odporúča každému zjesť dve porcie ryby každý týždeň, okrem iných potravín bohatých na Omega-3 mastné kyseliny. Pre ľudí s ochorením srdca, Americká asociácia kardiológov odporúča 1g EPA plus DHA denne, najlepšie z tučných rýb. Ak máte zvýšenú hladinu triglyceridov, Americká asociácia kardiológov odporúča 2g až 4g EPA plus DHA denne, pod vedením praktického lekára.

Na dosiahnutie optimálneho zdravia srdcovej výživy užívajte denne 2 až 3 kapsuly vysoko-kvalitného doplnku výživy Omega-3 mastnej kyseliny. Vždy si vyberajte produkty s Omega kyselinami vyrobené z rýb, ktoré sú očistené od znečisteného životného prostredia a nečistôt.