banner jamieson odborne clanky bojujte proti stresu
ilustracne jamieson odborne clanky bojujte proti stresu Letné dni sú preč, stres sa vracia do jesennej rutiny, čo môže byť skľučujúce.
« späť

Bojujte proti stresu!

09.09.2011

Tlačiť

Letné dni sú preč, stres sa vracia do jesennej rutiny, čo môže byť skľučujúce.  Nezáleží na tom či ste nastúpili do práce na plný úväzok alebo či sú deti prichystané do školy, jeseň je v plnom prúde a môže zvýšiť hladinu stresu.

Mnohí z nás spájajú stres s úzkosťou, ktorá spôsobuje búšenie srdca, potenie rúk a motýle v bruchu. Sú to dlhodobé účinky stresu, ktorých by ste sa mali obávať, pretože spôsobujú únavu, chronickú depresiu, náladovosť, zažívacie problémy a oslabujú imunitný systém, ktorý zvyšuje riziko chronických ochorení. Počas sezóny chrípky a nachladnutia, oslabený imunitný systém môže ohroziť schopnosť bojovať proti infekcii.

Vrátenie sa do školských lavíc značí začiatok mimoškolských športových aktivít a aktivít celej rodiny, čo vedie často k časovému vypätiu, preto by ste mali zahrnúť do jedálneho lístka vyváženú stravu. Rýchle občerstvenie, stravovanie v zhone alebo neskoro v noci môže narušiť správne fungovanie tráviacej sústavy. Okrem toho, zvýšené hladiny stresu môžu viesť k vyčerpaniu dobrých baktérií v tráviacom trakte a stres môže zvýšiť produkciu zlých baktérií. Bez zdravého zažívacieho systému, vaše telo nie je schopné vysporiadať sa so stresom a bojovať s infekciou.

Jedzte stravu bohatú na potraviny, ktoré vám zlepšia náladu.

Potraviny s vysokým obsahom sacharidov majú upokojujúci účinok, pretože pomáhajú zvyšovať hladinu serotonínu, hormón “dobrej nálady“. Dajte si misku celozrnných cereálií s nízkotučným mliekom alebo polievku s hnedou ryžou, ktorá pomôže vášmu telu vysporiadať sa so stresom. Konzumujte “dobré”  sacharidy, druh nájdený v celozrnných cestovinách, chlebe alebo ovocí; radšej ako “zlé” sacharidy v cukríkoch, koláčoch a sladených nápojoch. 

Ryby sú bohaté na látky, ktoré zlepšujú náladu, pretože obsahujú Omega-3 mastné kyseliny a tie pomáhajú udržiavať optimálnu hladinu emócií. Dve porcie mastnej ryby týždenne alebo doplnok výživy vo forme čistého rybieho oleja, ako je Jamieson Omega-3, pomôže vyhnúť sa stresu.

Stres odburáva niektoré základné živiny, najmä vo vode rozpustný vitamín B čo môže viesť k únave a k zníženej rezistencii voči vírusom. Jamieson B Complex s postupným uvoľňovaním je vývážený, veľmi silný produkt, ktorý obsahuje osem základných B vitamínov. Technológia s postupným uvoľňovaním umožňuje telu absorbovať živiny po dobu šesť až osem hodín.    

Stres ovplyvňuje každého z nás iným spôsobom, ale pár jednoduchých zmien vo vašom životnom štýle môže mať pozitívny vplyv. Naučiť sa zvládať stres je jednou z najlepších investícií do vášho zdravia. Ak budete konzumovať jedlá “na pozdvihnutie nálady” v kombinácii so správnymi doplnkami výživy , cvičením, nočným odpočinkom a rôznymi relaxačnými technikami, budete na dobrej ceste znížiť stres počas jesenného obdobia.