135671024x445Septclocks
135671024x445Septclocks2 September je známy ako druhý najstresujúcejší mesiac v roku
« späť

Ako sa zo septembra nezblázniť

10.08.2015

Tlačiť

Náhla zmena režimu po dovolenke, zvýšenie obrátok z minima na maximum, skoršie vstávanie, vypravovanie i vyberanie detí zo školy a škôlky či nadčasy v práci - to je stručný zoznam najčastejších príčin septembrového náporu na našu psychiku.

Pokúsme sa o to, aby tento mesiac nebol pre nás len mesiacom návratu detí do školských lavíc, ale aj návratu k sebe samému! Hľadajme rovnováhu medzi duševným životom a telesným zdravím! September ponúka jedinečnú možnosť zamerať sa na nový režim – ten, ktorý nás privedie na cestu za zdravým, novým ja! Porozmýšľajme o základných pilieroch zdravia, ako sú spánok, pravidelný pohyb, zdravá strava a zvládanie stresu.

Dožičme si dostatok spánku!

Dôležité je každý deň ísť do postele približne v rovnakom čase a tak isto v rovnaký čas aj ráno vstávať. Štúdie ukazujú, že posúvanie budíčka o 90 i viac minút, či už nahor alebo nadol, redukuje energiu a zvyšuje telesnú hmotnosť – bez ohľadu na diétu či pravidelné cvičenie.

Nezabúdajme na pohyb!

Pohybom sa prekrvuje mozog a tým sa stupňuje jeho výkonnosť. Nečinnosť je pre organizmus skazonosná. Telo sa neprekrvuje, cievy vápenatejú, choroby postupujú, svaly ochabujú, v kĺboch sa tvoria usadeniny. Usilujme sa pravidelne hýbať a primerane športovať.

Nešetrime na svojej výžive!

Stravujme sa zdravo. Naša strava by mala obsahovať málo živočíšnych tukov, cukrov a výrobkov z bielej múky, zato však veľa celozrnných výrobkov, ovocia a zeleniny a ryby. Ani od svojho auta neočakávame, že bude jazdiť lepšie s lacnejším olejom a benzínom, tak prečo poskytovať nízku kvalitu živín svojmu telu a očakávať, že bude zdravšie a vitálnejšie?

Zrevitalizujme svoje srdce, pamäť a imunitu

Podporujme správnu funkciu nervovej sústavy, zdravie srdca, pamäť a imunitu pravidelným príjmom nenasýtených mastných kyselín i vitamínu D3! Ich bohatým zdrojom sú mastné ryby z chladných vôd (losos, sleď, tuniak, halibut), treščia pečeň, za studena lisované rastlinné oleje, produkty z krvi, žĺtok, mlieko a mliečne výrobky, semená.

Ryby žijúce v studených vodách sú bohaté predovšetkým na omega-3 esenciálne mastné kyseliny – kyselinu dokozahexaénovú (DHA), ktorej vysoká koncentrácia podporuje myslenie a kyselinu eikozapentaénovú (EPA). Tá ovplyvňuje psychickú pohodu, náladu a sústredenosť. Môže tiež zlepšiť príznaky dyslexie a hyperaktivity u detí. Ak ryby neobľubujeme, môžeme svoju stravu doplniť prírodnými doplnkami výživy Jamieson vo forme čistého oleja omega-3, u detí aj vo forme chutného rybieho tuku s citrónovou príchuťou či žuvacích pastiliek Omega-3 Gummies v tvare rybičiek s lahodnou príchuťou ovocia (jahody, banán, pomaranč, broskyňa, zelené jablko). Prípravky sa získavajú z rýb žijúcich v studených vodách severných morí, ktoré sa živia planktónom, alebo priamo z planktónu – Omega RED Super Krill.

Kardiovaskulárne zdravie, optimálne fungovanie mozgu a nervových buniek môžeme podporiť tiež kompletným biokomplexom omega 3-6-9 nenasýtených mastných kyselín z ľanového, borákového a rybieho oleja, obohateným vitamínom E.

Deficit vitamínu D3 v našom organizme, ktorý je daňou za náš hektický životný štýl a fóbiu pred slnečným žiarením, dokáže vynikajúco doplniť optimálny prírodný vitamín D3 – cholekalciferol – v doplnkoch výživy Jamieson. Tento vitamín, ktorý pomáha budovať imunitu a zohráva aj dôležitú úlohu v boji proti vírusom, sa vyrába špeciálnou patentovanou technológiou z čistého „slnečného” lanolínu z ovčej vlny, z oviec chovaných na slnečných pasienkoch Nového Zélandu. Účinný spôsob, ako zvýšiť hladinu vitamínu D3 v krvi, je podľa lekárov príjem 1 000 IU vitamínu D3 denne a pri jeho vysokom deficite i niekoľkonásobne viac. U detí odporúčajú príjem 400 IU vitamínu D denne, najlepšie formou kvapiek či cmúľacích pastiliek.

Premôžme stres relaxom a béčkami!

Rozmaznávajme svoje telo, dožičme si relax, masáže! Pomáhajú eliminovať nervozitu, vnútorný nepokoj, podráždenosť, dodávajú organizmu energiu a podporujú výkonnosť.

Lepšie zvládnuť situácie, ktoré sú pre nás stresujúce, nám pomôžu aj vitamíny skupiny B. Podporujú tvorbu dôležitých bielkovinových väzieb a pozitívne ovplyvňujú hormonálnu rovnováhu. Nachádzajú sa v pšeničných klíčkoch, orechoch, sóji, banánoch, pivnom droždí, vo vaječnom žĺtku, hovädzom a bravčovom mäse, vnútornostiach, mlieku i mliečnych výrobkoch. Kľúčovú úlohu v telesných systémoch zodpovedných za správnu látkovú premenu, tvorbu energie a znižovanie stresu zohrávajú aj vhodne zvolené prírodné doplnky výživy Jamieson proti stresu. Vitamíny B12, niacín a biotín pozitívne ovplyvňujú optimálnu činnosť nervového systému. Kyselina listová pomáha odstrániť vyčerpanie a únavu a podieľa sa na zdravej duševnej výkonnosti. Cholín a inozitol podporujú vstrebávanie vitamínov radu B a organizmus chránia pred vyčerpaním živín pri zväčšenom vypätí. Obsahuje ich aj antistresová zmes Stressease. Vynikajúcim zdrojom vitamínov skupiny B je tiež prírodný výživový doplnok B-komplex s postupným uvoľňovaním. Vďaka jedinečnému zloženiu tabliet umožňuje dopĺňať si vitamíny B postupne počas 6 až 8 hodín. Jeho výhodou je priebežné vstrebávanie, čo znásobuje jeho účinnosť.

Človek je súčasťou prírody, a či chce, alebo nechce, podlieha jej zákonitostiam a žije jej rytmom. A práve preto je „korunou tvorstva”, že si to dokáže uvedomiť a svoj život vedome usmerniť. Nedajme sa preto životom unášať, vezmime ho do vlastných rúk!